אופניים חשמליים מתקפלים
FATTY bomber
עלון מידע לרוכב –
TND08Z-1
Jinhua QueenE Electric Technology CO.,LTD
עמוד 1 ........ הוראות שימוש במטען חכם
עמוד 2 ........ תאור החלקים והיכרות עם האופניים.
עמוד 3 ........ הוראות בטיחות לרכיבה ראשונה ובכלל
עמוד 4-5 .... הוראות הרכבה לדגם .Rainbow 20"
עמוד 6 ........ הוראות שימוש בבקר החשמלי.
עמוד 7 ........ טעינת הסוללה ומידע על זמן הטעינה.
עמוד 8 ........ שימוש ורכיבה על האופניים.
עמוד 9 ........ תחזוקת האופניים וטווח הרכיבה
עמוד 10 ...... תקלות – סיבות ודרכי התגברות.
עמוד 11 ...... שמירה על הסוללה וטיפים לחיסכון
עמוד 12....... תנאי האחריות ותעודת אחריות
מטען חכם זה מותאם במיוחד לטעינת הסוללה של האופניים החשמליים.
המטען טוען את הסוללה בטעינה מהירה ולאחר סיום הטעינה מפסיק את הזרם לסוללה למניעת טעינת ייתר. המטען מוגן מזרם יתר, טמפרטורה גבוה ומקצר.
המטען מותאם לטעינת סוללה של אופניים חשמליים אין לעשות בו שימוש לטעינת סוללות אחרות ואין לטעון את הסוללה של האופניים ללא מטען ייחודי זה.
השימוש במטען לטעינת הסוללה אינו מומלץ בתנאים הבאים
1. טעינה בסביבה עם נוזל או גז קורוזיביים.
2. אין להניח את המטען בזמן טעינה על משטח דליק כגון רצפת עץ, ספה, מיטה וכיו"ב..
3. בחדר לא מאוורר או שהמטען כוסה בבגדים או חפצים אחרים.
4. בסביבה הקרובה למקורות חום כגון תנור, מבער גז, מפיצי חום ועוד.
5. בסביבה לחה כגון חדרי רחצה וכביסה, מחסנים ומקלטים או מחוץ לבית.
6. אין לטעון את הסוללה במקום הנגיש לילדים ותינוקות מחשש להתחשמלות או תאונה.
נורת חיווי על המטען
1. נורת לד – תאורה ירוקה - המטען מחובר לשקע חשמלי.
טעינת הסוללה הסתיימה הסוללה מלאה.
2. נורת לד – תאורה אדומה – הסוללה בטעינה.
3. נורת לד – תאורה אדומה מהבהבת – תקלה בסוללה או תקלה במטען.
4. נורת לד – אין תאורה – תקלה במטען או שהמטען אינו מחובר כראוי לשקע.
טעינה רגילה.
1. יש לחבר את המטען לשקע קיר. לוודא שהתקע יציב והמטען מורחק מהישג ילדים.
2. יש לחבר את היציאה מהמטען לשקע הטעינה שבסוללה, ודא חיבור מלא ויציב.
3. הפעלת המטען – המטען מתחיל לטעון את הסוללה – חיווי נורת לד מאדום לירוק.
מצב טעינה 0V - במצב פריקה מלאה של הסוללה ישנו מהלך טעינה מיוחד לריענון הסוללה לקראת טעינה רגילה בהמשך.
תקלות במטען
במידה ותאורת הלד אינה פועלת או שהיא מהבהבת:
עמוד 1
חלקי האופניים – שמות החלקים.
להבטחת הבטיחות , מצ"ב רשימת בדיקות שיש לבצע לפני כל נסיעה :
לחובה לרכוב עם קסדה.
1. בדוק/י תקינות תאורה, בלמים והפסקת פעילות המנוע בזמן בלימה.
2. בדוק/י לחץ אויר תקין, לחץ נמוך מקטין את טווח הנסיעה ואת המהירות.
3. בדוק/י הידוק צירי הגלגל – קדמי אחורי.
4. בדוק/י טעינת סוללה מספקת.
5. בדוק/י מערכת הבלימה – גלגול חופשי של הגלגלים כאשר ידיות הבלם משוחררות.
6. בדוק/י שידיות ההידוק של מוט המושב, הכידון וציר הקיפול מכוונים ומהודקים היטב
עמוד 2
אופניים אלו נועדו לשימוש ורכיבה בתנאי דרך עירוניים, על משטחים סלולים בלבד. רכיבה בשטח ובדרכי עפר יפגעו במרכיבי האופניים ויפרו את תנאי האחריות.
אסור לבצע באופניים שינוי מבני או שינוי במערכת החשמל. האופניים אינם מתוכננים להרכבה של אדם נוסף. יש להחנות את האופניים מתחת למבנה מוגן במקרה של גשם ולהמנע ככל האפשר מכניסה לשלוליות עמוקות וברכיבה ממושכת בגשם. ניקוי האופניים יתבצע ללא מים ע"י מטלית יבשה יש להמנע במיוחד מחדירת מים למערכת החשמל. עומס המטען המקסימלי של הרוכב והציוד שלו לא יעלה על 120 ק"ג.
יש לקרוא בעיון את חוברת הוראות השימוש באופניים. יש לקרוא היטב את הוראות ההרכבה לפי תחילת העבודה. לפני הרכיבה הראשונה יש לוודא טעינת סוללה של לפחות 24 שעות.
אם האופניים הורכבו באופן עצמאי יש להגיע לבדיקה בחנות שטכנאי יאשר שהאופניים מורכבים וכשירים לנסיעה ואת תקפות האחריות. יש לפתוח את האריזה בזהירות, לזהות את המרכיבים השונים כגון מטען, דוושות, סוללה נטענת וחלקים נוספים אחרים. יש לשמור על חומרי האריזה עד שהאופניים הורכבו ואושרו כתקינים ע"י מכונאי.
לפני רכיבה ראשונה.
במידה ונצפה נזק למרכיבי האופניים או כל בעיה בבלמים – אסור לרכוב על האופניים, יש להביאם לבדיקת טכנאי.
עמוד 3
ברוב המקרים האופניים יסופקו מורכבים ומותאמים לרוכב בעת הרכישה בחנות. מומלץ להרכיב את האופניים בחנות עי טכנאי מוסמך. במידה והאופניים מורכבים באופן עצמאי יש להרכיבם לפי ההוראות הבאות.
הרכבת כידון ומוט הכידון
מוט הכידון נכנס לתוך מיסבי ההיגוי שבשלדת האופניים – יש להקפיד להכניס את המוט בעומק מספק לשלדת האופניים. יש לוודא שלא ניתן לראות סימון מוטבע על המוט דבר המבטיח הכנסה עמוקה ומספקת של מוט הכידון לשלדה. יש להדק במומנט של 20 ניוטון מטר את הבורג עם מפתח אלן לאחר בדיקה שהכידון מיושר ביחס לקו הגלגל.
הרכבת הגלגל הקדמי
הרכבת הגלגל הקדמי מתבצעת ע"י הכנסת צירי הגלגל לשקעים שבמזלג הקדמי. תפס השחרור המהיר מהדק את הציר למזלג. ידית השחרור המהיר חייבת להיות מהודקת היטב. אם לאחר סגירת הידית ניתן לסובבה על צירהגלגל יש לשחרר את הידית, לבצע מספר הברגות הידוק עם האום שבקצה השחרור המהיר ולסגור היטב סגירה מלאה.
עמוד 4
כיוון מעצור קדמי / אחורי
האופניים מצויידים במעצור דיסק קדמי ומעצור "V" אחורי. מעצור הדיסק הקדמי (ידית מעצור שמאל מפעילה מעצור על גלגל קדמי ) מורכב על הזרוע השמאלית של המזלג. יש לוודא שרפידות הבלימה מכוונות למרווח של 1 מ"מ מהדיסק באופן שווה משני צדדיו. ניתן להצמיד/ להרחיק את הרפידות ע"י שימוש באום המתיחה שעל ידית המעצור הקדמי בכידון. חשוב לבדוק שהגלגל מסתובב בחופשיות מוחלטת במצב בו הידית רפויה.
המעצור האחורי של האופנים הינו מסוג מעצור "V". (המופעל ע"י ידית מעצור ימין)
יש לוודא הידוק של הציר האחורי מידי כל רכיבה ורכיבה ומתח שרשרת מספק. השרשרת אמורה להיות רפויה כך שתוכל לשקוע בלחיצה עם האצבע כ 15 מ"מ. בעת בדיקת הידוק הציר, וודא/י שהגלגל ממורכז בתוך השלדה.
כיוון גובה האוכף.
ניתן לכוון את הגובה הרצוי של האוכף וקיבועו ע"י תפס השחרור המהיר שמחברו לשלדה. אסור לשלוף את המוט ייתר על המידה המסומנת על המוט עצמו. שליפה מעבר למותר עלולה לגרום לתאונה או לשבר שאינו במסגרת האחריות.
הרכבת הדוושות (פדלים)
הדוושות מסומנות בסימול המטבע על הציר שלהן L / R ימין ושמאל ההתייחסות מתבצעת ממצב רכיבה עם הפנים לכיוון הרכיבה.
את הדוושות מהדקים תמיד לכיוון הנסיעה – הדוושה המשמאלית הינה מסוג הברגה הפוכה ויש להדקה בכיוון ההפוך מהרגיל. תמיד סוגרים את הדוושות עם כיוון הנסיעה.
שימוש בהילוכים.
על הכידון ממוקמת בצד ימין ידית להחלפת הילוכים יש לסובב את הידית בזמן דיווש בלבד. הידית מפעילה מעביר אחורי אשר משנה את מיקום השרשרת ביחס ל 6 גלגלי שיניים ומאפשר שינוי ביחס העברת הכוח בהתאם לצורך. יש לשמור ולהגן על מעביר זה ממכות וחבלות. ניתן לבצע שינוי עדין בכיוון ההילוכים ע"י סיבוב אום שממוקם בקצה מוביל כבל ההילוכים
עמוד 5
4 |
.5 |
6 |
.3 |
.2 |
.1 |
2. |
*זכרו לכבות את המערכת החשמלית בעזרת הצג כאשר האופניים אינם בשימוש!
עמוד 6
אנא קרא בעיון את הפרק אודות השימוש והטעינה של הסוללה בתחילת המדריך.
יש לטעון את הסוללה בכל פעם שהנוריות מראות שהסוללה התרוקנה. זמן הטעינה ממצב ריק הינו 8 שעות. בתקופה שלא נעשה שימוש באופניים יש לדאוג להטעין את הסוללה אחת לחודש לפחות כדי לשמר את היכולת שלה לפעול באופן תקין. אין לאחסן סוללה מרוקנת, יש לטעון בהקדם.
טעינת הסוללה תבצע אך ורק עם המטען המסופק, אין לטעון את הסוללה עם מטען שאינו מקורי או לטעון עם המטען סוללות אחרות שאינן מסוג Li-ion. אורך חיי הסוללה הינו 1000 מחזורי טעינה ופריקה. במידה וזמן פעולה / מרחקה הנסיעה קטן לאחר יותר משנה רצוי להחליף סוללה.
בגוף הסוללה ממוקם שקט טעינה אליו מחברים את כבל הטעינה שיוצא מהמטען. לאחר החיבור של המטען לסוללה יש לחבר את המטען לשקע חשמלי.
במטען החשמלי מותקנות נוריות לציון מצב "בטעינה" – אדום טעון – "ירוק" הטעינה תחל עם נורית בצע אדום שתתחלף לירוק לאחר כ 6 שעות טעינה.
סדר פעולות לטעינה.
חיבור כבל המטען לשקע הטעינה שבסוללה – חיבור תקע המטען למקור מתח בבית 110-240 וולט. בסיום הטעינה, יש לנתק את המטען משקע הקיר ולאחר מכן, לנתק את כבל הטעינה מהסוללה. שימוש במטען מותר אך ורק בתוך הבית, לא לעשות במטען שימוש חיצוני.
מידע כללי וזהירות בזמן טעינת הסוללה
1. בזמן שהסוללה מחוץ לאופניים יש להזהר ממגע במחברי הסוללה + / - במיוחד במקרה והידיים
רטובות או עם גוף מתכתי מחשש להתחשמלות או קצר.
2. יש לטעון את הסוללה בקוטביות הנכונה. טעינה הסוללה בקוטביות הפוכה מקצרת משמעותית את
אורך חיה.
3. יש לחבר את כבל הטעינה בין המטען לסוללה בצורה בטוחה.
4. יש לחבר את חוט הזינה למטען ולהכניס לשקע קיר 110/220 וולט.
5. לאחר גמר טעינה, ראשית יש לשלוף את התקע מהקיר ואת קו ההזנה מהמטען לסוללה מגוף המטען.
6. אין צורך בהארכה בזמן טעינת הסוללה מחוץ לאופניים.
7. יש לשמור את המטען ואת הסוללה במקום בטוח הרחק מהישג יד של ילדים.
8. אין להשתמש בסוללה לפני שהיא טעונה במלואה. זה מקצר את אורך החיים של הסוללה.
9. אין לטעון את הסוללה במטען שאינו מקורי - רק עם המטען שסופק עם האופניים.
10. מתח הטעינה 110-220 וולט. אסור לפרק את המטען.
11. יש להימנע מטעינה בתנאי רטיבות / לחות. יש לשמור את הסוללה במקום בטוח כדי למנוע נזק או
נפילה של הסוללה.
12. אסור לכסות את המטען בזמן הטעינה מחשש להתחממות יתר / שריפה.
13. שימוש במטען אך ורק בבית. יש לשמור על מקום הטעינה יבש ומאוורר.
14. אם בזמן הטעינה מופיע ריח או המטען / סוללה מתחממים מאד, יש להפסיק הטעינה מיד ולפנות
לטכנאי רוזן ומינץ
עמוד 7
טיפים לשימוש יעיל בטוח וחסכוני.
1. כדי ליעל את הטווח והחיסכון ולשמור על חיי המנוע והמערכת יש להשתמש בדיווש בתחילת ההאצה.
2. יש להאיץ בהדרגה תוך שימוש בפדלים כדי לישמור על המנוע וסוללה.
3. כדי להגביר את הבטיחות ואת אורך חיי הסוללה וטווח הנסיעה יש להמנע מבלימות חירום ומהאצות
תכופות ככל האפשר.
4. בקר המנוע מגן על המנוע ומערכת החשמל מזרם יתר. בעומס חריג הבקר ינתק את זרימת החשמל
למנוע למנוע נזק ויחדש את הזרם בחזרה למצב שגרתי.
5. משקל הרכב - מקסימום 90 ק"ג.
6. יש להמנע מנסיונות להאיץ את האופניים למהירות מעל 25 קמ"ש לשמירה על בטיחות הרוכב ומרחק
עצירה תקין.
טיפים לזמן חניית האופניים.
1. בזמן תנועת האופניים בהליכה, יש לכבות את מתג ההפעלה כדי להמנע מתנועת האופניים
שיכולה להיות מסוכנת.
2. ממומלץ להחנות את האופניים תחת קורת גג. לנעול ולקחת את המפתח.
3. יש להחנות במקום בטוח לפי החוק, לכבות את המתג הראשי ולקחת את המפתח.
1. יש להכניס את המפתח למתג ההפעלה ולהציבו במצב ON/ נורית חיווי בסוללה תדלק כדי
לתת חיווי למצב זה.
עמוד 8
טווח רכיבה מתמשכת לאחר טעינה מלאה הינו 25-40 ק"מ.
טווח הרכיבה מושפע ממשתנים רבים כגון:
כמות העזרה שהרוכב קובע בבקר הדיגיטאלי – עזרה מקסימאלית – טווח קטן.
תואי הדרך – מישור ירידות או עליות.
משקל הרוכב – משקל הרוכב והציוד שהוא נושא.
שימוש בדיווש אקטיבי – עזרה של הרוכב בתנועת האופניים מגדילה את הטווח.
טמפרטורה – בתנאי קור וחום קיצוניים ישנה ירידה בביצועי הסוללה.
רוח – רכיבה עם רוח גבית / רוח פנים.
לחץ אויר בגלגלים – לחץ נמוך מידי מגדיל את החיכוך ומקטין את הטווח.
האצות ובלימות תכופות – רכיבה עירונית הינה בזבזנית ביחס לרכיבה קבועה / מתמשכת.
להגברת הבטיחות וההנאה מהאופניים ושמירה של תקינותם, מומלץ לבצע תחזוקה ושטיפה של האופניים.
בדיקה שוטפת
1. בדיקת הידוק ותקינות מכלולי האופניים, מעצורים, גלגלים וחבקי אוכף וכידון.
2. בדיקת לחץ אויר תקין ובקרת בלאי צמיגים.
3. פעילות מעביר ההילוכים תקינה וחופשיה.
4. תאורה, מחזירי אור ופעמון תקינים ופעילים.
5. תקינות מערכת הבלימה.
6. אם לא בשימוש, יש לטעון הסוללה לפחות פעם בחודש כדי לשמר את אורך חייה
תחזוקה ונקיון
1. אין לשטוף את האופניים באמצעות לחץ מים גבוה כדי למנוע חדירת מים למערכת
החשמל ורכיבי האופניים.
2. יש לנקות את החלקים הצבועים עם תכשירי ניקוי קלים ולנגב במטלית יבשה.
3. לאחר שטיפה יש לשמן קלות את השרשרת והרכיבים הנעים. שימון קל.
4. אין לשמן את החישוקים, צמיגים, מעצורי דיסק, רפידות, סוללה או בקר.
5. יש לבצע בדיקה תקופתית כל שנה או 3000 ק"מ באחד מנקודות המכירה
עמוד 9
|
הבעיה |
סיבה |
פתרון אפשרי |
1 |
זה לא עובד... |
1. הטעינה לא מספקת 2. תקלה במחברים 3. מפתח ההפעלה אינו במקום |
1. טען הסוללה 2. ניקוי מגעים בסוללה 3. סובב המפתח למקום הנכון |
2 |
תאוצה לא יציבה או מהירות סופית נמוכה |
1. טעינת סוללה לא מספקת
|
1. טען הסוללה |
3 |
במצב ON המנוע אינו מגיב |
1.חיווט משוחרר 2. חיישן סיבובים משוחרר 3. מגעי מנוע פגומים או משוחררים |
1. תקן או חבר מחדש 2. פנה לטכנאי רוזן ומינץ 3. פנה לטכנאי רוזן ומינץ |
4 |
טווח מצומצם |
1. לחץ אויר נמוך בצמיגים 2. טעינה חלקית או מטען פגום 3. תואי הררי מאד משקל כולל גבוה, האטות ובלימות מרובות 4. סוללה ללא שימוש זמן ממושך |
1. נפח ללחץ תקין 2. בדוק מגעים ו/או טען הסוללה 3. תן עזרה עם הרגליים 4. החלף הסוללה 5. טען טעינה ארוכה של 24 שעות
|
5 |
הסוללה לא נטענת |
1. המטען אינו מחובר כראוי 2. נתיך שרוף 3. חיווט סוללה פגום או מגע לקוי |
1. בדוק והדק שקע טעינה 2. החלף נתיך 3. חבר מחדש או תקן חיווט סוללה |
6 |
רעש מגלגל ההינע |
1. מייסבי גלגל גמורים 2. חישוק עקום או גלגל לא מיושר |
1. החלף מייסבים 2. כיון שמיניות או החלף החישוק |
עמוד - 10
בלימה והאצה תכופה, רכיבה בתנאים הררים או נגד רוח חזקה , האצה ממצב עמידה, רכיבה בתנאי בוץ וכבישים משובשים, הרכבת אדם נוסף או מטען חורג, יגרמו לקיצור משמעותי בטווח הרכיבה.
הנה מספר טיפים להארכת טווח הרכיבה.
1. הימנע מבלימות והאצה מיותרת ע"י מבט קדימה וצפה את הפעולות שעליך לבצע
מראש. האט חלקית והאץ בהדרגה.
2. ברכיבה בעליה או נגד הרוח דווש באופן יעיל ועזור לאופניים להתקדם.
3. בהאצה מעמידה, עזור לאופניים עם דיווש אקטיבי.
4. כאשר מד הטעינה מראה שהסולה ריקה, דומם את המערכת החמלית ועבור לדיווש
רגיל ללא עזרת המנוע.
5. במצב של חוסר שימוש באופניים יש להוציא את הסוללה ולטעון אותה לפחות פעם
בחודש.
המידע המוצג בעלון משתמש זה הינו כללי וכדי להסביר על האופניים אך אינו משמש כמקור מידע לאופן ודרכי תחזוקת האופניים
התמונות המוצגות עשויות להיות מעט שונות מהדגם שברשותך
היצרן שומר לעצמו את הזכות לבצע שינוי ועיצוב מחדש של הדגם ללא הודעה קודמת
הדגם מצוייד לפי התקן וכולל חיישן מהירות מקסמאלית. אסור בתכלית האיסור לפרק או לנתק רכיב זה מטעמי בטיחות ושמירה על החוק.
בטיחות ותחזוקה.
בעת הרכיבה על האופניים חובה לחבוש קסדה
אזהרה: אין לחבר נגרר לאופניים או את האופניים לנגרר.
משקל האופניים כ 25 ק"ג. משקל הרוכב לא יעלה על 110 ק"ג. המשקל המרבי אותו ניתן לשאת על האופניים הוא 20 ק"ג סה"כ אופניים + רוכב+ציוד 155 ק"ג מקסימום.
תחזוקה / העברת הילוכים
החלפת רפידות בעקבות בלאי חיכוך/שחיקה תתבצע ע"י בעל הסמכה בלבד.
שים לב שבימים גשומים ושהכביש רטוב מרחק העצירה יהיה ארוך יותר.
העברת הילוך להילוך קשה יותר (מהיר יותר) ע"י משיכת הידית העליונה.
נקודות לזהירות בעת טיפול בבלמים!
אסור לגעת ברוטורים הבלימה בעת סיבוב הגלגל. הרוטורים חדים ועלולים לגרום לפציעה חמורה באצבעות!
אסור לגעת ברוטורי הבלימה לאחר רכיבה. הרוטורים מתחממים ומגע בהם עלול לגרום לכוויה.
בעת ניקוי האופניים אסור להתיז על הרוטורים או הקלפרים של הבלמים תרסיס המסיר שומנים, סבון, או כל חומר אחרי שעלול לפגוע באיכות הבלימה. בעת שימון השרשרת או ניקויה בעזרת תרסיס, מומלץ לכסות את הרוטור האחורי בשקית ניילון.
ניתן לנקות את רפידות הבלמים והרוטורים בעזרת תרסיס ייעודי לניקוי בלמים דיסק.
בעת מעבר מים, ברכיבה ביום גשום או לאחר שטיפת האופניים בלמי האופניים עשויים להרעיש בעת בלימה. מדובר בתופעה מקובלת שאמורה להעלם לאחר מספר בלימות.
בלמים חדשים באופניים אינם עוצרים בשימוש ראשון ביעילות מרבית. מומלץ לבצע מספק בלימות הרצה הדרגתיות ממהירות גבוהה (כ-25 קמ"ש) כך לשפר את יעילות הבלימה לאחר רכישת האופניים או בעת החלפה לרפידות בלם חדשות.
עמוד - 11
כאשר בלמי האופניים מתחממים, הרוטורים לעיתים מתעוותים ומשפשפים את רפידות הבלם בעת סיבוב הגלגל. מגע עדין זה אינו מעט את האופניים. כאשר הבלמים מתקררים המגע לרוב נפסק.
במעצורי חישוק V חימום הרפידות והחישוק מפחיתים את כוח הבלימה, יש לבלום בשני המעצורים בהדרגה ובבקרה.
מומלץ להחליף את נוזל הבלמים באופניים כל שנתיים, גם אם לא השתמשתם באופניים לאורך זמן.
מומלץ לבדוק את מצב רפידות הבלמים כל 3 חודשים. רכיבה עם רפידות בלויות שאינן תקינות עלולה להיגמר באובדן יכולת הבלימה! תקינות הבלמים היא תנאי חשוב לרכיבה בטוחה בשטח ובכביש.
בנוסף לאמור לעיל, לבטיחות מקסימלית ברכיבה יש להשתמש בחלקי חילוף מקוריים
לפני כל רכיבה -עליכם לבצע מספר פעולות אשר יבטיחו את השימוש התקין באופניים
בדקו שידיות השחרור המהיר בגלגלים ובמוט המושב סגורות- הכיתוב CLOSE על הידית פונה כלפי חוץ. רכיבה עם צירי שחרור מהיר פתוחים יכולה להסתיים בפציעה! במצב של סגירה בעומס נכון לא ניתן לסובב את הידית סביב ציר השחרור המהיר.
בדקו שהצמיגים באופניים תקינים ולחץ האוויר בהם הוא בהתאם להוראות היצרן. ערכי המינימום והמקסימום של לחץ האוויר מוטבעים בדופן הצמיג.
כיוון גובה המושב יתבצע כאשר הרוכב יושב על האוגף והוא מגיע לרצפה עם קצות האצבעות / כריות כף הרגל.
מתיחת השרשרת באופניים ללא הילוכים מותחים את השרשרת כך שבעת לחיצה אנכית על השרשרת היא תשקע ב 1 ס"מ, באופניים עם הילוכים לחץ השרשרת נקבע באופן אוטומטי ואין אפשרות לכיוון עצמי.
בדקו שהחישוקים (שפיצים) ישרים ואינם עקומים או סדוקים. בדקו אם החישורים מתוחים ואינם רפויים.
לחצו על ידיות הבלם ובדקו שקיימת התנגדות בלחיצה. בדקו את הבלמים בסיבוב איטי בחניה. בבלמים הידראוליים שימו לב שאין רטיבות או נזילה בבלמים ובצינורות.
הניפו את האופניים מעט באוויר ותנו להם לצנוח לקרקע. אם שמעתם רעש חריג המעיד על חלק משוחרר, פנו לחנות בה קניתם את האופניים!
השעות הערב רכבו עם תאורה ומחזירי אור ובהתאם להוראות המקובלות. אם יש באפשרותכם לרכוב עם בגדי רכיבה בהירים בחשיכה, עשו זאת.
שימוש בתאורה. האופניים מצוידיים בפנסים (נצנצים) המופעלים ע"י סוללות. יש למקם את הנצנץ המאיר בלבן על הכידון כלפי כיוון הנסיעה. את הנצנצ האדום יש למקם על מוט האוכף כשאר האור מוקרן לאחור. לחצן ההפעלה בורר את הפעלת הפנס למצבים: כבוי, מנצנץ או קבוע. לחיצה על בורר ההפעלה משנה את סוג התאורה / כיבוי. יש להחליף סוללות ברגע שעוצת התאורה נחלשת. בהפעלה ראשונית יש למשוך תגית שקופה המסומנת בחץ כדי ליצור מגע בסוללות. הידוק התאורה ע"י לולאה גמישה המקיפה את הכידון / מוט האוכף וננעלת על הזיז שבגוף הפנס.
עמוד - 12
טבלת ערכי הידוק ברגים באופניים
כינוי / שם החלק |
ערך הידוק ב-ניוטון/מטר (Nm) |
בורג הידוק מעביר אחורי |
10 |
בורג הידוק כבל הילוכים למעביר |
5-7 |
גלגלי שיניים במעביר |
2-3 |
מעביר קדמי לשלדה |
5-7 |
בורג הידוק כבל מעביר קדמי |
5-7 |
בורג הידוק ידיות הילוכים לכידון |
2-4 |
בורק הידוק ידיות בלם לכידון |
5-7 |
ידיות שחרור מהיר לצירי הגלגלים |
5-7.5 |
טבעת הידוק גלגלי שיניים בקסטה |
29-49 |
בורג הידוק זרועות הינע ISIS |
31-34 |
הידוק מסבי ציר מרכזי |
35-50 |
הידוק דוושות |
35 |
הידוק קליפר בלם לשלדה |
6-8 |
הידוק צינור בלם לקליפר או ידית בלם |
4-6 |
הידוק ברגיי רוטור לגוף נאבה |
4-6.2 |
הידוק רוטור בסטנדרט CENTERLOCK |
40 |
הידוק ברגיי כידון |
5 |
הידוק קולר מוט אוכף |
5 |
הידוק מנגנון מסילות מוט אוכף |
22 |
הידוק ידיות כידון לכידון |
4-6 |
ערך הידוק אום ציר גלגל |
29.4-44.1 |
הידוק ברגי מוט כידון |
8 |
עמוד – 13
כדי ליהנות מהאופניים אנו ממליצים לכם:
חלפים מתאימים, כגון צמיגים, פנימיות, ורכיבי חיכוך של בלמים הינם לפי הוראות היצרן הרשומים על גבי חלקי האופניים
עמוד – 14
האופניים תוכננו לרכיבה עירונית – אין לרכוב עליהם בדרכי עפר ובשטח ואין להרכיב עליהם אדם נוסף. המטען המותר על הסבל האחורי מקסימים 20 ק"ג. אין לגרור חפצים עם האופניים .
אסור לפרק / לתקן / לשנות מרכיבים ורכיבים במערכת החשמל, בסוללה ובמטען. במקרה תקלה יש לגשת לנקודת שירות.
תנאים.
האחריות תנתן בהחלטה של גורם מקצועי בנקודת המכירה, לרוכש המציג תעודת אחריות וחשבונית רכישה. פגם שהתגלה בתקופת האחריות שנובע מפגם ביצור, יתוקן ללא תשלום עי טכנאי מורשה בהתאם לתנאים הבאים:
אחריות לשנה על מרכיבי השלדה
אחריות של שנה לחלקי האופניים למעט בלאי, שחיקה וכשל של עייפות החומר .
לא תנתן אחריות על צמיגים, פנימיות, רפידות בלם, חישוקים וחלקי הינע כבלים וכיו"ב.
הגבלת אחריות.
אין האחריות מכסה במקרים הבאים
1. תחזוקה לקויה או אי ביצוע תחזוקה כמתחייב במדריך זה
2. נזק מנפילה, תאונה או שימוש שאינו סביר
3. שינוי, החלפה, תיקון שלא בוצע עי טכנאי מורשה, טעינה שלא במטען שסופק
4. חלודה, בלאי שחיקה וקרע של צמיגים, פנימיות, רפידות בלם, כבלי הילוכים ומעצור, חישוקים,
חישורים, פנסים, נורות, מחזירי אור
5. בלאי טבעי, נזקי שמש, דהיה וכיפוף של מרכיבי אופניים.
אזהרה: בעת השימוש באופניים או בכול פעולת תחזוקה יש להישמר מהילכדות השיער, הידיים או הרגליים בשרשרת, במנגנון הקיפול של האופניים ו/או בגלגלים.
עמוד – 15
אופניים חשמליים מתקפלים
FATTY